torsdag 4 juni 2009

Castlevania: Lord of Shadows

Av alla nya stortitlar som presenterats under veckan så var det ett spel som fick mig att bli lite extra glad. Visst kom The Last Gurardian, Metal Gear Solid Rising, Forza 3, Mario-spelen, Metroid och Golden Sun som riktigt trevliga överraskningar, men det spelet som kändes allra roligast var Castlevania: Lord of Shadows.

Precis som många av de andra nyutanonnserade spelen på E3 hade det hintats en hel del om att ett nytt Castlevania till 360 och PS3 var på väg, det visades till och med en liten teaser för spelet förra året, fast utan Castlevania i titeln. Efter att ha sett den nya trailern har jag väldigt höga förväntningar på spelet, men innan var jag mycket skeptisk då Castlevania i 3D aldrig har fungerat särskilt bra vid tidigare försök. Fast med information som att det läggs en hög budget på spelet och att Kojima Productions är inblandade i processen känns allt mer lovande, se på trailern själv så förstår du vad jag menar!

Tyvärr finns inte så mycket information att tillgå om spelet än, men spelet kommer att handla om riddaren Gabriel vars fru har blivit dödad i en värld som håller på att gå under. Med kända röstskådespelare som Patrick Stewart (X-Men) och Robert Carlyle (Trainspotting), öppnare och friare miljöer, och effektfulla stridssekvenser i stil med God of War III hoppas Konami kunna göra Castlevania lika hett som det var under NES och SNES-eran igen.

Något jag verkligen hoppas de lyckas med...

1 kommentar:

  1. Jag hade faktiskt missat detta, med alla nyheter fram och tillbaka. Sedan tittade jag inte heller speciellt noga på vad det var, för ett Castlevania i 3D har ju aldrig varit något att hurra över. Tills nu, förhoppningsvis.

    SvaraRadera