måndag 25 maj 2009

Varför har ingen tänkt på det här förut?

Jag blev sju kronor fattigare idag. Jag skulle bara kolla runt lite i App Store för att se om det fanns några nya roliga program till min iPhone, eller kanske några gamla som jag hade missat. Och det var då jag såg det, ett av de fräckaste, smartaste och enklaste programmen till en mobiltelefon någonsin.

Email 'n Walk!

Programmet är inget märkvärdigt alls, det har bara kombinerat kamerafunktionen med mailklienten som redan finns i telefonen, men det är ändå helt genialt. För hur många gånger har man inte gått in i någon på stan, snubblat ner i diket eller gått förbi kompisens hus som man skulle till bara för att man var fullt koncentrerad med att skriva på telefonens pekskärm? Ok, det kanske inte händer så ofta, men nu kan du i alla fall se vart du går direkt på skärmen bakom texten!

Att ingen har tänkt på det här innan förvånar mig. Eller så har det gjorts förut men utan att någon snappat upp det. För den här funktionen borde vara standard på varenda telefon, tänk på det Sony Ericsson, Nokia, Samsung och Apple själva nästa gång ni ska uppdatera mjukvaran på era telefoner eller skapa nya.

Mer information om programmet finns här.

4 kommentarer:

  1. klockrent! faktiskt en applikation som jag skulle behöva. den åker in i iphonen så snart som jag skrivit klart.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det! Finns ju hur många användbara program som helst till iPhone att hämta via app store. Och många av dem är helt gratis...

    SvaraRadera
  3. Så jäkla fräckt! Synd för mig att det kommer kosta mer än 7 kronor. Måste skaffa I phone först :P

    SvaraRadera
  4. Detaljer, detaljer... I och för sig tycker jag iPhonen är den enda telefon jag haft som verkligen varit värt priset, de andra har man liksom bara ringt och skickat sms med, medan iPhone används mer än datorn.

    SvaraRadera